verzending, bezorging

Wat zijn de verzendkosten.

Wanneer wordt de bestelling verstuurd/ wanneer ontvangt u de bestelling.
Bestellingen worden verzonden op werkdagen van maandag t/m vrijdag.
Een koopbestelling wordt, afhankelijk van het tijdstip van uw bestelling, dezelfde dag of anders de eerstvolgende werkdag verzonden.
De verzenddag van een huurbestelling wordt ingepland aan de hand van de huurdatum. U ontvangt een mail waarin de bezorgdag wordt aangegeven.

Uitleg: huurdag(en) invullen bij het bestellen.

Verzending via GLS.
Bestellingen worden met GLS verzonden op werkdagen van maandag t/m vrijdag (Nederland en België).
Als GLS uw bestelling bij ons heeft opgehaald, ontvangt u een email met de bezorgdag, de mogelijkheid om hierin wijzigingen aan te brengen en een link naar de track&trace.
-levering op een postbusadres is niet mogelijk.

Verzending via PostNL.
Onze vaste verzender is GLS, maar als u daar geen gebruik van wilt maken, kunnen wij op uw verzoek een bestelling aangetekend verzenden met PostNL. Hierbij gelden de voorwaarden van PostNL. Dit betekent onder meer dat wij niet aansprakelijk/verantwoordelijk zijn voor het verzend- en afleverproces van PostNL en de eventuele gevolgen daarvan.
-levering op een postbusadres is niet mogelijk.

Bestelling/artikel zelf bij ons ophalen.
U kunt een bestelling bij ons ophalen, het afhaaladres vindt u bij "contact". Belt of mailt u ons even om dit verder af te spreken.

Aflevering.
Bestellingen worden in principe één keer op het afleveradres aangeboden. U bent zelf verantwoordelijk voor het aan GLS doorgeven van een eventuele andere bezorgwijze of nieuwe afleverpoging als de eerste aflevering niet is gelukt.

Niet thuis op de aangegeven bezorgdag (GLS).
Als GLS uw bestelling bij ons heeft opgehaald, ontvangt u een email met daarin de bezorgdag. Verwacht u niet thuis te zijn op de bezorgdag, wijzigt u dan (tot 23:59 uur op de dag van de email) de bezorging: bezorging bij een GLS PakketShop naar keuze, bezorging op hetzelfde adres met neerzettoestemming, bezorging op een andere datum, bezorging bij een GLS-depot. Geeft u geen wijziging aan, dan wordt de aangegeven bezorgdag aangehouden.
Als u niet thuis bent op de bezorgdag, kan GLS het bij een van de buren/omwonenden aanbieden, of u ontvangt een Niet-Thuis-Bericht (dit kan ook via email) met een "Niet-Thuis-Code". Met deze code of met het pakketnummer en de postcode kunt u het pakket online volgen. Het Niet-Thuis-Bericht is met name belangrijk als GLS uw pakket naar het depot heeft teruggebracht. U dient dan (tot 23:59) uur online, met het pakketnummer en de postcode, een keuze te maken uit de volgende opties voor de eerstvolgende werkdag: opnieuw laten aanbieden op hetzelfde bezorgadres (voor de beschikbare bezorgdata worden tijdvensters opgegeven), opnieuw laten aanbieden op hetzelfde bezorgadres met een eenmalige neerzettoestemming, het zelf bij het GLS-depot of een GLS Parcel Shop afhalen (het pakket blijft in het depot of de Parcel Shop en kan binnen vijf werkdagen opgehaald worden), het pakket weigeren (het pakket wordt retour afzender gestuurd).

Niet thuis op de aangegeven bezorgdag (PostNL).
Als uw bestelling is afgegeven bij een PostNL punt, ontvangt u een email met daarin de track&trace. Via de track&trace of via de website van PostNL kunt u de mogelijkheden van de bezorging bekijken en wijzigen.

De bestelling wordt niet in ontvangst genomen.
Indien een bestelling onbestelbaar is/niet in ontvangst wordt genomen/niet op het afhaalpunt wordt afgehaald of aan de deur wordt geweigerd en door GLS weer naar Sprookjesjurken retour wordt gestuurd, zullen de retourkosten bij u in rekening worden gebracht. Betreft dit een huurbestelling, dan bent u tevens de volledige huurprijs aan ons verschuldigd.

Aanvullend
Aanvullend op bovenstaande informatie gelden onze algemene voorwaarden en indien u huurt ook onze huur voorwaarden. Beide zijn op onze website toegankelijk.