huurvoorwaarden

Definities.
u: de consument
ons, wij: Sprookjesjurken
gehuurde: dat wat u van ons huurt, inclusief eventuele toebehoren zoals kledinghangers, kledinghoezen, haarnetjes etc.

Bestellen, betalen en huurbevestiging.
Als u bij ons een bestelling met betaling heeft gedaan, dan wordt eerst de beschikbaarheid van de kostuums/accessoires gecheckt, daarna ontvangt u van ons per email een huurbevestiging met verdere details over de huur.
Zonder een betaling worden artikelen niet voor u vastgehouden en is een bestelling voor zowel u als ons vrijblijvend.

Annuleren bestelling.
Het annuleren van een huurbestelling is mogelijk, zolang deze ons magazijn nog niet heeft verlaten of door u is opgehaald.
Stuurt u een email naar info@sprookjesjurken waarin u aangeeft de bestelling te willen annuleren.
U ontvangt uw betaling minus €7,50 per volwassenkostuum, €4,00 per kinderkostuum en €1,50 per accessoire, binnen 5 werkdagen terug.
Heeft uw bestelling ons magazijn al verlaten, dan kunt u uw bestelling niet meer annuleren en bent u de volledige huurprijs verschuldigd.
Dit geldt ook voor artikelen die u bij ons heeft opgehaald.

Annuleren reservering.
Hieronder vallen de reserveringen die u via onze website heeft gedaan en de artikelen die u bij ons heeft gepast en die wij daarna voor u vast hebben gehouden.
Stuurt u een email naar info@sprookjesjurken waarin u aangeeft de reservering te willen annuleren.
U ontvangt uw betaling minus €7,50 per volwassenkostuum, €4,00 per kinderkostuum en €1,50 per accessoire, binnen 5 werkdagen terug.

Aflevering.
Bestellingen worden één keer op het afleveradres aangeboden, de bezorgdag wordt op de dag dat uw bestelling door GLS bij ons is afgehaald, per email aan u bekend gemaakt.
U bent zelf verantwoordelijk voor het organiseren van ontvangst name van het pakket op die aangegeven bezorgdag.
Aan de leveringsplicht van ons wordt voldaan zodra de levering één keer is aangeboden op de vooraf aangegeven bezorgdag (op het afleveradres, bij buren/omwonenden, of bij afgifte op een afhaallocatie) dus ook als GLS het pakket weer meeneemt omdat er niemand thuis is.
Wijzigingen in de bezorging die u aan GLS doorgeeft met als gevolg een latere bezorgdag zijn voor uw eigen risico.

Controleren.
U bent tijdens de huurperiode verantwoordelijk voor het gehuurde: het gehuurde en het gebruik ervan is voor rekening en risico van u.
Als bij aflevering de verpakking geopend of beschadigd is, dan dient u, alvorens het in ontvangst te nemen, hiervan door de bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan wij niet aansprakelijk kunnen worden gehouden voor eventuele schade.
U wordt geacht het gehuurde op het moment van ontvangst te inspecteren. Mocht het niet geleverd zijn conform uw bestelling of heeft een artikel schade die niet door ons op het bijgeleverde formulier is vermeld, dan dient u dit vóór ingebruikname aan ons te melden door ons een email te sturen met omschrijving en duidelijke foto van het mankement. Reclamatie ná ingebruikname (achteraf "dit was al zo/dit was al stuk") wordt niet door ons geaccepteerd. Bij ophalen controleert u het gehuurde voordat u het gehuurde meeneemt.

Gebruik.
Gebruik het gehuurde voorzichtig en met zorg, wij verwachten dat u netjes met onze kostuums omgaat.
Breng in het gehuurde geen verandering aan en gebruik geen (veiligheids)spelden.
Gebruik het niet voor oneigenlijke doeleinden (zoals paardrijden in een jurk). In geval van twijfel dient u ons te raadplegen.
Houdt met het gebruik van onze kostuums rekening met de weers- en omgevingsomstandigheden zoals regen, modder, gras, zand etc.

Terugsturen/terugbrengen.
Het gehuurde dient ongereinigd, op de afgesproken terugstuurdag teruggestuurd/teruggebracht te worden, inclusief de toebehoren zoals de plastic kledinghoes/tas, kledinghanger, haarnetje enz.
De kosten voor het terugsturen/terugbrengen zijn voor uw rekening.
Het gehuurde dient naar ons retouradres in Lemmer teruggestuurd of teruggebracht te worden. Het retouradres ontvangt u bij uw bestelling. Stuurt u het naar een postpunt of afhaallocatie, dan brengen wij €9,00 ophaalkosten plus een extra huurdag in rekening.
Zorg ervoor dat het gehuurde droog is voordat u het terugstuurt (om schimmel te voorkomen).
Gebruik een doos of stevige verpakking, zodat het gehuurde niet kan beschadigen. U kunt de doos waarin u het gehuurde heeft ontvangen voor de terugzending hergebruiken.
Plak de doos goed dicht, zorg ervoor dat het gehuurde niet uit de doos kan raken tijdens transport.
Verwijder de oude adressticker (met uw naam en adres), zodat het voor de post duidelijk is waar het pakket naartoe moet.
Bewaar het verzendbewijs en track&trace nummer totdat u van ons de bevestiging heeft gekregen dat wij uw retourzending hebben ontvangen.

Terugstuurdag.
De terugstuurdag is altijd de 1e dag na de (laatste) huurdag. Ook als dit een zondag is. Ook op zondag zijn er PostNL postpunten geopend waar u een pakket af kunt geven. Wilt u liever niet op zondag een pakket terugsturen, huurt u dan de zondag erbij, dan kunt u het op maandag terugsturen.
U ontvangt van ons een mail met daarin de terugstuurdag en het retouradres.

Te laat terugsturen.
Voor elke dag dat het gehuurde later wordt teruggestuurd/teruggebracht dan de door ons aangegeven terugstuurdag, wordt extra huur gerekend.

Compleet.
Bij incompleet terugsturen/terugbrengen, worden er vervangingskosten in rekening gebracht.
De toebehoren zoals de plastic kledinghoes/tas, kledinghanger, haarnetje etc. dienen ook teruggestuurd/teruggebracht te worden.

Reiniging.
U mag het gehuurde zelf niet reinigen/wassen, dit laten wij doen, de standaard reiniging is voor onze rekening.
Bij normaal/netjes gebruik is de standaard reiniging voldoende.
Is door zwaardere vervuiling de standaard reiniging niet voldoende, dan worden er extra reinigingskosten gerekend.
Is door buitensporige vervuiling het gehuurde onherstelbaar, dan worden er vervangingskosten in rekening gebracht.
Extra kosten worden met ontvangen borg verrekend.

Schade.
Onder schade wordt verstaan: scheuren, gaten, brand- en/of schroeivlekken, knoop eraf, rits kapot en alle overige zichtbare beschadigingen.
Heeft het gehuurde schade opgelopen tijdens de huurperiode, dan worden er herstelkosten in rekening gebracht.
Is door buitensporige schade het gehuurde onherstelbaar, dan worden er vervangingskosten in rekening gebracht.
Extra kosten worden met ontvangen borg verrekend.

Borgteruggave na de huur.
Als het gehuurde door ons terug is ontvangen, controleren wij het gehuurde.
Eventuele schade, extra reinigingskosten, extra huurdagen of overige kosten worden met de borg verrekend.
Zijn er geen bijzonderheden, dan ontvangt u de borg binnen 5 werkdagen volledig van ons terug.

Eigendom.
Het gehuurde is en blijft altijd ons eigendom.
Het terugsturen/terugbrengen is niet vrijblijvend, het is uw verantwoordelijkheid dat het gehuurde na de huurperiode weer bij ons terugkomt.
Borg is géén alternatieve koopsom, het betalen van borg betekent dus niet dat u het daarvoor in ruil mag houden.

Overmacht
Indien het gehuurde niet aan u verstuurd kan worden doordat het in de voorgaande huur onherstelbaar beschadigd is geraakt of niet tijdig is geretourneerd, zullen wij u een vervangend kostuum aanbieden of de overeenkomst beëindigen en de betaling terugstorten. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vervolgschade.
Algemene vertraging bij de vervoerder, weersomstandigheden, een pandemie, wegblokkades of overige omstandigheden die bezorging niet of vertraagd mogelijk maken, vallen onder overmacht. Wij behouden ons het recht voor om dan de overeenkomst te beëindigen en de betaling terug te storten. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vervolgschade.

Algemeen.
Wij gaan er van uit dat bovenstaande informatie voor zich spreekt en u zich hier ook in kunt vinden. Mocht u het met onze voorwaarden niet eens zijn, dan verzoeken wij u niet bij ons te huren.

Aanvaarding huurvoorwaarden.
Bij het plaatsen van een bestelling gaat u akkoord met onze huurvoorwaarden en onze algemene voorwaarden. De huurvoorwaarden worden tevens bijgevoegd bij verzending/ophalen van uw bestelling.