sprookjesjurken.nl

huurvoorwaarden

Huurvoorwaarden

Definities
u: de consument
ons, wij: Sprookjesjurken
huurdag(en): de dag(en) die u heeft ingevuld bij het artikel: "hoeveel dagen huren?".
huurperiode: de periode ingaande vanaf het moment van bezorging aan u, een vooraf aangewezen en aan ons bekend gemaakte vertegenwoordiger/derde partij en eindigend op het moment van ontvangst door ons. Bij ophalen: de periode ingaande vanaf het moment dat u het gehuurde bij ons heeft opgehaald en eindigend op het moment van ontvangst door ons.
gehuurde: dat wat u van ons huurt, inclusief eventuele toebehoren zoals kledinghangers, kledinghoezen, pruikenkapjes etc.

Ontvangen en gebruiken
  1. Aan de leveringsplicht van ons wordt voldaan zodra de levering eenmaal is aangeboden op het afleveradres, bij buren/omwonenden, of bij afgifte op een afhaallocatie.
  2. U bent tijdens de huurperiode volledig verantwoordelijk voor het gehuurde: het gehuurde en het gebruik ervan is voor rekening en risico van u.
  3. Als bij aflevering de verpakking geopend of beschadigd is, dan dient u, alvorens het in ontvangst te nemen, hiervan door de bezorger een aantekening op te laten maken, bij gebreke waarvan wij niet aansprakelijk kunnen worden gehouden voor eventuele schade.
  4. U wordt geacht het gehuurde op het moment van ontvangst te inspecteren. Mocht het niet geleverd zijn conform uw bestelling of heeft een artikel schade die niet door ons op het bijgeleverde "huur-retourformulier" is vermeld, dan dient u dit vóór ingebruikname aan ons te melden. Reclamaties na ingebruikname worden niet door ons geaccepteerd. Bij ophalen inspecteert u het gehuurde voordat u het gehuurde meeneemt.
  5. U mag aan het gehuurde geen verandering aanbrengen (pruiken niet veranderen of bewerken).
  6. U mag merklabels of maatlabels niet afknippen.
  7. U mag geen veiligheidsspelden gebruiken, deze laten gaatjes achter in de stof, zie "Schade(reparatie)kosten".
  8. Bij schade aan het gehuurde tijdens de huurperiode bent u aansprakelijk voor de kosten van het repareren/vervangen van het gehuurde, zie "Schade(reparatie)kosten". Wordt het gehuurde in zodanige staat geretourneerd dat deze niet meer geschikt is voor onze verhuur, dan wordt u geacht de kosten voor vervanging van het gehuurde (of indien mogelijk dát deel wat vervangen dient te worden) aan ons te vergoeden. Vervanging geschiedt op basis van nieuwwaarde.
  9. Het gehuurde mag u zelf níet (laten) reinigen. Wij laten kostuums reinigen en standaard reiniging is voor onze rekening en dus voor u kosteloos. Bij lichte vervuiling (bij normaal zorgvuldig gebruik) is deze standaard reiniging voldoende.
  10. Heeft het kostuum vlekken of is het vervuild anders dan bij normaal zorgvuldig gebruik, dan zullen er extra reinigingskosten bij u in rekening worden gebracht, zie "Reinigingskosten". Wordt het gehuurde in zodanige staat geretourneerd dat deze niet meer geschikt is voor onze verhuur, dan wordt u geacht de kosten voor vervanging van het gehuurde (of indien mogelijk dát deel wat vervangen dient te worden) aan ons te vergoeden. Vervanging geschiedt op basis van nieuwwaarde.

Retourneren
  1. Eventuele toebehoren (kledinghangers, kledinghoezen, verpakkingen, pruikenkapjes enz.) dient u ook te retourneren.
  2. De kosten voor het retourneren zijn voor uw rekening.
  3. Het is uw keuze welke verzenddienst u gebruikt, houdt u er wel rekening mee dat de verzenddienst van uw keuze op de terugstuurdag het pakket moet kunnen aannemen (dus geopend moet zijn). Onze klanten maken vaak gebruik van PostNL, deze heeft postpunten die ook op zondag geopend zijn.
  4. Het gehuurde dient naar ons retouradres in Lemmer teruggestuurd of teruggebracht te worden. Indien u het naar een afwijkende locatie stuurt (postpunt, afhaallocatie enz.) brengen wij €6,00 koerierskosten voor het daar ophalen bij u in rekening. Het retouradres ontvangt u bij uw bestelling.
  5. Zorg ervoor dat het gehuurde droog is alvorens u het terugstuurt (om schimmel te voorkomen).
  6. Gebruik een doos of stevige verpakking, zodat het gehuurde niet kan beschadigen. U kunt de doos waarin u het gehuurde heeft ontvangen voor de terugzending hergebruiken.
  7. Plak de doos goed dicht, zorg ervoor dat het gehuurde niet uit de doos kan raken tijdens transport.
  8. Verwijder de oude adressticker (met uw naam en adres) of kras het goed door of plak het retouradres er overheen, zodat het voor de post duidelijk is waar het pakket naartoe moet.
  9. Bewaar het verzendbewijs en track&trace nummer totdat u van ons de bevestiging heeft gekregen dat wij uw retourzending hebben ontvangen.
  10. De datum op de pakketsticker/streepjescode is bepalend bij twijfel over het wel/niet tijdig retour gestuurd hebben. Indien deze ontbreekt bepaalt de afgiftedatum van de consument aan de vervoerder de verzenddatum.
  11. Bij te laat retourneren van het gehuurde zal er extra huur in rekening worden gebracht volgens de bedragen die vermeld staan bij het artikel: "hoeveel dagen huren".
  12. Borg is geen alternatieve koopsom, het gehuurde blijft altijd ons eigendom.  
  13. Het is uw verantwoordelijkheid dat het gehuurde na de huurperiode weer bij ons terugkomt. Het gehuurde is ons eigendom. Het is u niet toegestaan het gehuurde op enigerlei te ontvreemden/verduisteren. Bij het niet retourneren van het gehuurde doen wij aangifte van verduistering (verduistering is een misdrijf). U wordt gesommeerd na deze aangifte alsnog het gehuurde te retourneren. Alle kosten (tevens vervolgkosten), schade (tevens vervolgschade) zullen bij u in rekening worden gebracht.
  14. Extra kosten die wij na de huurperiode bij u in rekening brengen (schade, reiniging, te laat) zullen voor zover mogelijk worden verrekend met de borg.
  15. Bij vervangingskosten geldt de actuele inkoopprijs inclusief btw en verzendkosten.

Reinigingskosten
Bij normaal/zorgvuldig gebruik is de standaard reiniging voldoende om het gehuurde na gebruik weer schoon te krijgen. Standaard reiniging is voor onze rekening en dus voor u kosteloos.
Bij vervuiling anders dan normaal/zorgvuldig gebruik worden wél extra kosten gerekend.
  • Standaard reiniging bij normaal/zorgvuldig gebruik: voor onze rekening en dus voor u kosteloos.
  • Reiniging als standaard reiniging niet voldoende is, of de reiniging na de vlekkenbehandeling: €5,00
  • Vlekkenbehandeling: vanaf €6,00 (afhankelijk van het soort vlek en de hoeveelheid). Na een vlekkenbehandeling volgt altijd een extra reiniging.
Indien vlekken niet verwijderd kunnen worden, of het niet meer acceptabel schoon genoeg wordt dat het gehuurde niet meer geschikt is voor onze verhuur, dan wordt u geacht de kosten voor vervanging van het gehuurde (of indien mogelijk dát deel wat vervangen dient te worden) aan ons te vergoeden. Vervanging geschiedt op basis van nieuwwaarde.  
Schimmelvlekken zijn niet te verwijderen. Schimmel kan ontstaan als u het gehuurde vochtig terugstuurt. Tussen het moment van verzending en ontvangst kan het gaan "broeien" in de doos waardoor het gaat schimmelen. Heeft het gehuurde schimmel, dan wordt u geacht de kosten voor vervanging van het gehuurde (of indien mogelijk dát deel wat vervangen dient te worden) aan ons te vergoeden. Vervanging geschiedt op basis van nieuwwaarde.  

Schade(reparatie)kosten
  • knoop is eraf, de knoop is door u geretourneerd: €2,00 per knoop
  • knoop is eraf, de knoop is niet door u geretourneerd (ontbreekt): €5,00 per knoop
  • rits kapot: €15,00 per rits
  • bh-bandje kapot, bandje is door u teruggestuurd: €4,00 per bandje
  • bh-bandje kapot of missend: €5,00 per bandje
  • kleine gaatjes van bijvoorbeeld een veiligheidsspeld: €8,00
  • kleine gaatjes op meerdere plekken door bijvoorbeeld meerdere veiligheidsspelden: €15,00
  • gaatje tot 0,5 centimeter: €10,00
  • middelgroot gat tot 1 centimeter: €15,00
  • groot gat vanaf 1 cm: €25,00
  • brandgat: zie de gatprijs hierboven, de bruin/zwart geblakerde rand wordt meegerekend als gat.
Voor alle gaten geldt: indien het gat zo groot is, of op een dusdanige plek zit waardoor het na reparatie té zichtbaar zal zijn en daardoor niet meer geschikt is voor onze verhuur, dan wordt u geacht de kosten voor vervanging van het gehuurde (of indien mogelijk dát deel wat vervangen dient te worden) aan ons te vergoeden. Vervanging geschiedt op basis van nieuwwaarde.
  • scheurtje tot 2 centimeter, goed te repareren en onopvallend na reparatie: €8,00
  • scheur tot 5 centimeter, goed te repareren en onopvallend na reparatie: €10,00
  • scheur vanaf 5 centimeter, goed te repareren en onopvallend na reparatie: €15,00
  • scheur vanaf 10 centimeter, goed te repareren en onopvallend na reparatie: €25,00
Voor alle scheuren geldt: indien de scheur zo groot is, of op een dusdanige plek zit waardoor het na reparatie té zichtbaar zal zijn en daardoor niet meer geschikt is voor onze verhuur, dan wordt u geacht de kosten voor vervanging van het gehuurde (of indien mogelijk dát deel wat vervangen dient te worden) aan ons te vergoeden. Vervanging geschiedt op basis van nieuwwaarde.
Voor alle overige niet beschreven schade vragen wij de reparatieprijs op bij de kledingreparateur.

Extra huurdagen kosten
Bij te laat retourneren van het gehuurde zal er extra huur in rekening worden gebracht volgens de bedragen die vermeld staan bij het artikel: "hoeveel dagen huren".

Borg
Borg is het bedrag dat u naast de huurprijs betaalt. Borg wordt teruggegeven wordt als het gehuurde tijdig, compleet en onbeschadigd door ons is ontvangen.
De hoogte van de borg staat bij het artikel vermeld. Borg is per kostuum, ongeacht het aantal kostuums dat u huurt.
Eventuele schade, extra reinigingskosten of overige kosten worden met de borg verrekend.

Annuleren
Het annuleren van een huurbestelling is mogelijk, zolang deze nog niet door ons is verstuurd.
U ontvangt de betaling minus €7,50 per volwassenkostuum, €4,00 per kinderkostuum en €1,50 per accessoire, binnen 5 werkdagen van ons terug.
Annuleren is niet meer mogelijk als een bestelling al door ons is verstuurd.

Overmacht
Indien het gehuurde niet aan u verstuurd kan worden doordat het in de voorgaande huur onherstelbaar beschadigd is geraakt of niet tijdig is geretourneerd, zullen wij u een vervangend kostuum aanbieden of de overeenkomst beëindigen en de betaling terugstorten. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vervolgschade.
Indien het gehuurde niet tijdig bij ons wordt opgehaald door de vervoerder dan wel door ons aan de vervoerder aangeboden kan worden door omstandigheden ten gevolge van brand, wegblokkades, extreme weersinvloeden etc., behouden wij ons het recht voor de overeenkomst te beëindigen en de betaling terugstorten. Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vervolgschade.
Indien het gehuurde door de vervoerder niet tijdig wordt bezorgd, kan Sprookjesjurken hier niet aansprakelijk voor worden gesteld. Algemene vertraging bij de vervoerder, weersomstandigheden, een pandemie of overige omstandigheden die bezorging niet of vertraagd mogelijk maken, vallen onder overmacht. Sprookjesjurken kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele vervolgschade.

Aanvaarding huurvoorwaarden
Bij het plaatsen van een bestelling gaat u akkoord met onze huurvoorwaarden en onze algemene voorwaarden. De huurvoorwaarden worden bijgevoegd bij verzending/ophalen van uw bestelling.