verzending Nederland


NEDERLAND

verzending via GLS
Op werkdagen (maandag t/m vrijdag) komt rond 14:00 de koerier van GLS de bestellingen bij ons ophalen.
Wij streven er naar alle bestellingen gedaan tot aan dat moment, mee te geven aan de koerier van GLS.
Dat lukt vaak wel, maar het kan soms voorkomen dat door drukte dit niet tijdig lukt. In dat geval gaat uw pakket de eerstvolgende werkdag mee met de GLS koerier en laten wij u dit uiteraard weten.
In de regel worden bestellingen de volgende werkdag volgend op de verzenddag bezorgd (maandag tm vrijdag).
Levering op een postbusadres is niet mogelijk.
Wilt u uw bestelling op zaterdag ontvangen, dan verzenden wij dit via GLS Express, de kosten voor deze Express dienst zijn €15,00
Indien een artikel ten tijde van uw bestelling niet meer leverbaar is, dan ontvangt u hiervan zo spoedig mogelijk een bericht.
Een uitleg van de bezorging/aflevering via GLS staat onderaan de pagina uitgelegd.

verzending via PostNL
Wij hebben géén overeenkomst met PostNL, maar wij kunnen soms op uw verzoek een pakketje via PostNL verzenden als onze pakketdienst GLS al is geweest die dag (rond 14:00) en u tóch heel graag nog wilt dat uw pakketje die middag nog verzonden wordt.
Belt of mailt u ons even vooraf, dan kunnen wij aangeven of dit gaat lukken. Het is namelijk niet altijd mogelijk, het moet in ons werkschema van die dag passen.
De extra werkzaamheden hiervoor zullen wij deels (€5,00) aan u doorberekenen.Samen met het PostNL pakkettarief van €6,95 worden de totale verzendkosten €11,95
U vindt deze extra verzendmethode linksonderaan in het roze menu (extra verzendopties).
Omdat wij enkel op úw verzoek met PostNL verzenden (onze reguliere pakketdienst is GLS en níet PostNL), zijn wij niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor de transport/bezorgmethode, zoekraken/vertragen/beschadigen van pakketten bij PostNL. Als wij op uw verzoek met PostNL versturen, gaat u hiermee akkoord.
Wij zullen na afgifte bij een PostNL punt u de track&trace code mailen.

zelf ophalen
Het is mogelijk om uw bestelling zelf op te halen. U kunt daarvoor vooraf met ons een afspraak maken. Desgewenst kunt u de bestelling contant betalen bij ophalen (pinnen is niet mogelijk).
Uiteraard betaalt u geen verzendkosten bij het zelf ophalen.
U kunt uw bestelling ophalen in Scharsterbrug (nabij Joure, Friesland).

verpakking van pakketpost
Wij versturen een bestelling in een verzendzak of in een doos. In de meeste gevallen zult u jurken/kostuums in een verzendzak ontvangen. Kleding wordt opgevouwen/opgerold verstuurd. Hierdoor zullen er altijd wat kreukels in zitten, dit is niet te voorkomen. Hoepels worden indien mogelijk kleiner gerold waardoor ze toch verzendbaar worden. Gebruikte dozen die nog geschikt zijn voor verzending hergebruiken wij.
Het kan zijn dat uw bestelling ingepakt het formaat van een brievenbuspakketje heeft en de bezorger het dan ook bij u in de brievenbus stopt. Uw brievenbuspakketje heeft uiteraard wel de behandeling van een postpakket gekregen (incusief track&trace).

Adressering, afleveren op ander adres?
U kunt een door u gekozen afleveradres invoeren bij het bestellen. Dat hoeft dus niet persé uw eigen huisadres te zijn, maar dit kan ook bv een werkadres zijn of het adres van iemand anders of uw vakantieadres. Houdt u er rekening mee dat u zelf verantwoordelijk bent voor het juist invullen van deze adresgegevens én dat u vooraf organiseert dat uw pakket ook afgeleverd kan worden. De GLS bezorger of Sprookjesjurken kan niet verantwoordelijk worden gehouden als er op het genoemde adres niemand het pakket in ontvangst heeft kunnen nemen door openingstijden/voorwaarden/beperkingen van een afleveradres.

verzendkosten GLS pakketpost Nederland
Wij rekenen € 2,99 verzendkosten, voor bestellingen onder de € 7,00 rekenen wij een kleine ordertoeslag van € 3,00. Dit wordt bij de verzendkosten opgeteld.
Het pakket is te volgen via track&trace.
verzendkosten GLS EXPRESS Nederland (zaterdaglevering)
De kosten voor zaterdaglevering zijn € 17,50
Voor bestellingen onder de € 7,00 rekenen wij een kleine ordertoeslag van € 3,00. Dit wordt bij de verzendkosten opgeteld.
Het pakket wordt op zaterdag vóór 17:00 uur afgeleverd en is te volgen via track&trace.


Bestellingen die worden verzonden, zullen doorgaans de volgende werkdag door GLS worden afgeleverd (maandag tm vrijdag). GLS Express levert ook op zaterdag vóór 17:00 uur (hiervoor geldt een toeslag).
Levering op een postbusadres is niet mogelijk.
Sprookjesjurken is niet aansprakelijk voor en heeft geen invloed op vertragingen die eventueel bij GLS plaatsvinden.

Zodra uw bestelling bij ons de deur uitgaat, ontvangt u een mail van GLS met een track & trace link.
Als u tijdig op deze mail reageert (voor middernacht), kunt u zelf aangeven op welke dag uw bestelling bezorgd dient te worden. Is het makkelijker om uw bestelling af te halen? Kies dan voor een PakketShop of GLS depot in de buurt. Uw bestelling wordt dan daar voor u klaargezet en u ontvangt bericht wanneer het pakket voor u klaar staat.
Wanneer u niet reageert, dan wordt uw bestelling de volgende werkdag op het bij de bestelling aangegeven adres aangeboden.

Aflevertijden
* GLS levert bestellingen af op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur.
* GLS EXPRESS levert bestellingen af op zaterdag van 08:00 - 17:00 uur.
* In de avonduren worden géén bestellingen uitgeleverd.

In de track&trace link die u via email van ons ontvangt nadat de bestelling bij ons is opgehaald, staat de meest actuele status van uw bestelling. Indien er bijzonderheden zijn omtrent de aflevering, wordt dit toegevoegd aan de status. Raadpleegt u deze track&trace status als de zending niet (juist) is afgeleverd.
Diegene die het pakket in ontvangst neemt, tekent hiervoor.
Indien er niemand op het opgegeven adres aanwezig is om het pakket aan te nemen, kan de bezorger het bij (naaste) buren proberen af te leveren, of neemt hij het pakket weer mee om het de volgende dag weer te proberen, of gaat het pakket naar het GLS depot indien er onduidelijkheden zijn omtrent het afleveradres.
Wanneer de GLS bezorger het pakket niet kan afleveren kan er naast een opmerking bij de actuele track&trace status ook een "niet thuis bericht" op het adres achter worden gelaten. Hierop kan de bezorger het adres vermelden waar hij het pakket heeft afgeleverd (meestal naaste buren) of aangeven hoe u een nieuwe bezorgafspraak kunt maken, dat kan dan op zijn vroegst een afspraak zijn voor de eerstvolgende werkdag. Als u geen "niet thuis bericht" in de bus heeft gekregen, checkt u dan de actuele track&trace status.
Nadat u het "niet thuis bericht" heeft ontvangen of via de track&trace code bekend is gemaakt dat het pakket niet kan worden afgeleverd, heeft u 5 dagen om te reageren bij GLS. Indien zij niets van u vernemen, wordt het pakket retour gestuurd naar Sprookjesjurken.

Houdt u er rekening mee dat u zelf verantwoordelijk bent voor het juist invullen van adresgegevens én dat u vooraf organiseert dat uw pakket ook afgeleverd kan worden. De GLS bezorger of Sprookjesjurken kan niet verantwoordelijk worden gehouden als er op het genoemde adres niemand het pakket in ontvangst heeft kunnen nemen door openingstijden/voorwaarden/beperkingen van een afleveradres.

Pakketten die 2x tevergeefs zijn aangeboden door GLS gaan retour naar Sprookjesjurken.
Indien een pakket niet in ontvangst wordt genomen/niet op het afhaalpunt wordt afgehaald of aan de deur wordt geweigerd en door GLS weer naar Sprookjesjurken retour wordt gestuurd, zal hiervoor € 8,00 bij de klant in rekening worden gebracht c.q. worden verrekend met de reeds gedane betaling.

Indien een pakket niet is afgeleverd en ook via de track&trace code geen aflevering te zien is, kunt u contact met Sprookjesjurken opnemen. Sprookjesjurken zal vervolgens contact opnemen met GLS om na te gaan wat er aan de hand is en indien nodig een onderzoek laten starten. Als daaruit blijkt dat de aflevering niet plaats heeft kunnen vinden door een fout van GLS of Sprookjesjurken, zal de levering alsnog op een later moment plaatsvinden of zal Sprookjesjurken uw betaling terugstorten. Sprookjesjurken is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade.