FAQ Huur (veelgestelde vragen)


VERZENDING (of ophalen)
TERUGZENDING (of terugbrengen)
HUURPRIJS
BORG
REINIGING NA DE HUUR
MAAT
STAAT
MERK
ANNULEREN
BETALINGSWIJZE
FACTUUR/REKENING


VERZENDING (of ophalen)
Kan ik een jurk(en) zelf komen ophalen en/of zelf terugbrengen?
Dit is mogelijk, hiervoor kunt u een afspraak met ons maken.
Hoeveel kost het opsturen/terugsturen?
De verzendkosten voor het opsturen van 1, 2 of 3 jurken zijn € 3,00
De verzendkosten voor het opsturen van 4, 5 of 6 jurken zijn € 4,00
De verzendkosten voor het opsturen van 7, 8 of 9 jurken zijn € 5,00
Sturen jullie de jurk(en) wel op tijd op?
Wij sturen jurken tijdig op, mits u tijdig heeft besteld en betaald. Wij verzenden op doordeweekse (werk)dagen rond 12:00 uur. U betaalt alleen huur voor de huurdag zelf en niet voor de dag dat het naar u onderweg is.
Wanneer wordt mijn bestelling precies verstuurd?
Op welke dag wij de bestelling versturen hangt af van de dag waarop u het huurt (nodig heeft). Na plaatsing van uw bestelling ontvangt u van ons een afspraken/bevestigingsmail waarin de verzend- en retourdag wordt aangegeven.
Wanneer wordt mijn bestelling precies bezorgd?
Dat hangt ervan af wanneer de huurdag is. Bezorging is op werkdagen (niet op zaterdag).
Op de verzenddag ontvangt u van ons via email de track&trace code waarmee u het pakket kunt volgen en eventueel wijzigingen in de levering kunt aanbrengen.
Ik ben laat met bestellen, kunnen jullie ervoor zorgen dat ik het toch op tijd binnen heb?
Onze vervoerder GLS haalt op doordeweekse werkdagen rond 14:15 uur bestellingen bij ons op. Wij krijgen dikwijls de vraag van mensen die op het allerlaatste moment bestellen, of wij hun bestelling bij een PostNL punt kunnen brengen omdat deze nog geopend is. Dit is voor ons soms mogelijk. Belt of mailt u ons voor de mogelijkheden.
Ik ben niet thuis, kunnen jullie het ook op mijn werk of bij iemand anders bezorgen?
Ja, dit is mogelijk. U kunt bij de bestelling zelf een afleveradres invullen. Dit kan natuurlijk ook een werkadres zijn of het adres van iemand anders die wel thuis is om het pakket aan te nemen.
Met welke vervoerder wordt het verstuurd?
Al onze bestellingen worden met GLS verstuurd als pakket met track&trace. Bestellingen worden rond het middaguur (14:15 uur) bij ons afgehaald door GLS.
Betaal ik ook extra huur voor de dag die de jurk(en) onderweg is?
Nee, de verzenddag die nodig is voor het opsturen en de terugstuurdag die nodig is voor het terugsturen wordt niet gezien als huur, u betaalt alleen huur voor de dag(en) dat u het kostuum huurt. U dient het gehuurde wel op de afgesproken dag weer terug te sturen met een pakketdienst (bv PostNL) die het de volgende werkdag aflevert.

TERUGZENDING (of terugbrengen)
Moet ik het ook weer met GLS aan jullie terugsturen of kan dat ook via PostNL?
Zolang u het via een pakketvervoerder terugstuurt die de volgende werkdag aflevert, maakt het ons niet uit welke dienst u gebruikt. Houdt u er wel rekening mee dat als u het in het weekend terug moet sturen, niet alle pakketvervoerders dan geopend zijn. Dan dient u bijvoorbeeld voor PostNL te kiezen, bij een PostNL punt kunt u ook in het weekend terecht voor uw retourzending.
Hoe moet ik de jurk(en) terugsturen, hoe werkt dat?
U kunt het gehuurde terugsturen via PostNL of een andere pakketvervoerder die de volgende werkdag aflevert.
In veel supermarkten, bouwmarkten, boek- en sigarenwinkels zitten PostNL punten. Hier kunt u vaak ook op zon- en feestdagen terecht voor uw retourzending (let wel op eventuele aangepaste openingstijden). Op de website van PostNL kunt u aan de hand van uw postcode controleren welke postpunten er in uw buurt zijn. De kosten voor de retourzending dient u zelf ter plekke te voldoen.
Terugzending via een andere vervoerder met meerdaagse aflevering is niet mogelijk. Dan is het pakket namelijk te lang onderweg terug naar ons.
De eerste dag na de huur is een zondag/feestdag, moet ik het dan op die dag terugsturen?
Ja. In veel supermarkten, bouwmarkten, boek- en sigarenwinkels zitten PostNL punten. Hier kunt u vaak ook op zon- en feestdagen terecht voor uw retourzending (let wel op eventuele aangepaste openingstijden). Op de website van PostNL kunt u aan de hand van uw postcode controleren welke postpunten er in uw buurt zijn. Alleen indien er geen enkel postpunt in een straal van 5 km. open is op de terugstuurdag, kunt u de dag erna retourneren.
Wat als ik de jurk(en) te laat terugstuur?
Als u het gehuurde later dan de afgesproken dag terugstuurt, betaalt u huur voor de dag(en) dat u het langer in uw bezit heeft. Voor elke extra dag dat het gehuurde in uw bezit is wordt 4,00 per jurk gerekend. Hierop wordt geen uitzondering gemaakt.

HUURPRIJS
Hoeveel is de huurprijs?
De losse huurprijs staat bij de jurk vermeld. Kiest u voor een pakket, dan is de huurprijs in verhouding lager.
Betaal ik ook extra huur voor de dag die het kostuum onderweg is?
De verzenddag die nodig is voor het opsturen en de terugstuurdag die nodig is voor het terugsturen wordt niet gezien als huur, u betaalt alleen huur voor de dag(en) dat u de jurk huurt. U dient het gehuurde wel op de afgesproken dag weer terug te sturen met een pakketdienst (bv PostNL) die het de volgende werkdag aflevert.
Ik heb het gehuurde uiteindelijk niet gebruikt, krijg ik de betaling terug?
Het gebeurt soms dat het gehuurde niet wordt gebruikt, bijvoorbeeld doordat een feest is afgelast, door ziekte of andere omstandigheden of als u besluit de jurk(en) toch niet te gebruiken.
Als het gehuurde eenmaal door ons is opgestuurd kan de huur niet meer ongedaan worden gemaakt en bent u huur, borg en verzendkosten verschuldigd (borg krijgt u later weer terug).
Als u tijdig annuleert (vóór 10:00 uur op de verzenddag) krijgt u het huurbedrag, de borg en de verzendkosten terug minus € 2,50 per kostuum (wij hebben het immers speciaal voor u vastgehouden en het niet aan iemand anders kunnen verhuren).

BORG
Waarom moet ik borg betalen?
Borg is het bedrag dat bij het huren van een artikel betaald moet worden, en weer terug gegeven wordt als het gehuurde tijdig, compleet en onbeschadigd wordt ingeleverd. Borg is bedoeld om te voorkomen dat de huurder "vergeet" het gehuurde in te leveren of onzorgvuldig met het gehuurde omgaat.
Hoeveel bedraagt de borg?
De borgprijs staat bij de jurk vermeld. Kiest u voor een pakket, dan is de borg in verhouding lager.
Moet ik voor een extra jurk ook borg betalen?
Ja, de borg is per jurk, ongeacht het aantal jurken dat u huurt. Kiest u voor een pakket, dan is de borg in verhouding lager.
Kunnen wij korting/verlaging op de borg krijgen als we meer jurken huren?
Nee, dit is niet mogelijk, het is voor ons een onderpand. De borg is in verhouding al verlaagd bij het huren van een pakket.
Wanneer krijg ik de volledige borg terug?
Als u het gehuurde (compleet) op de vooraf afgesproken dag heeft teruggestuurd/teruggebracht en er geen schade of buitensporige vervuiling aan het gehuurde is ontstaan, ontvangt u de volledige borg binnen 3 werkdagen terug. Bij terugzending dient u wel gebruikt te hebben gemaakt van een pakketdienst die de volgende dag aflevert (anders komt het gehuurde te laat bij ons terug en brengen wij een toeslag in rekening).
Wanneer houden jullie (een deel van de) borg in?
. als u het gehuurde later terugstuurt/inlevert dan vooraf afgesproken (borg is geen alternatieve koopsom).
. als u het retourneert met een bezorgdienst die meerdere werkdagen gebruikt voor aflevering.
. als het gehuurde incompleet is teruggestuurd/ingeleverd. U dient dan wel alsnog het vergeten deel naar ons toe te sturen (een deel van het gehuurde houden is niet toegestaan).
. als er schade aan het gehuurde is ontstaan, zoals: uitgescheurde naden of stof, scheuren in de stof, brand- en/of schroeivlekken. Of als er draagsporen aan bijvoorbeeld de rand van de jurk zijn ontstaan doordat u in de rand heeft gestaan/gelopen. Wij brengen bij schade herstelkosten in rekening en bij onherstelbare schade zullen wij vervangingskosten in rekening brengen.
. als het gehuurde extra of buitensporig is vervuild, zoals: randen van broek of jurk waarop gelopen is, vlekken van niet te verwijderen aard of extra vervuiling door onzorgvuldigheid. Wij brengen bij extra of buitensporige vervuiling reinigingskosten in rekening en bij onherstelbare vervuiling zullen wij vervangingskosten in rekening brengen.
. Als het gehuurde nat of vochtig is geretourneerd en daardoor is gaan broeien in de doos en er bij ontvangst schimmelvlekken in zitten. Schimmel is helaas niet meer te verwijderen. In dat geval valt het onder onherstelbare vervuiling en zullen wij vervangingskosten bij u in rekening brengen.
Ik ben nu toch al (veel) te laat met het terugsturen, dan kan ik de jurk(en) beter houden, want ik heb toch borg betaald?
Dit is niet mogelijk. Het gehuurde blijft altijd ons eigendom. Houden van een huurartikel is niet mogelijk, het dient altijd weer bij ons ingeleverd te worden/teruggestuurd te worden. Borg is geen alternatieve koopsom, het is bedoeld om de kosten van onstane schade en/of extra huurdagen af te dekken. Bij diefstal (niet terugsturen van het gehuurde) doen wij altijd aangifte bij de politie. Stuurt u de jurk(en) dus altijd terug, ook al is dit later dan de afgesproken terugstuurdag. Dat u borg heeft betaald betekent niet dat u het gehuurde mag houden.
De jurk(en) is tijdens de huur stuk gegaan, dan kan ik hetde jurk(en) beter houden, want ik heb toch borg betaald?
Dit is niet mogelijk. Het gehuurde blijft altijd ons eigendom. Houden van een huurartikel is niet mogelijk, het dient altijd weer bij ons ingeleverd te worden/teruggestuurd te worden. Borg is geen alternatieve koopsom, het is bedoeld om de kosten van onstane schade en/of extra huurdagen af te dekken. Bij diefstal (niet terugsturen van het gehuurde) doen wij altijd aangifte bij de politie. Stuurt u het gehuurde dus altijd terug, ook al is het gehuurde kapot gegaan. Indien de ontstane schade klein is én wij het een logisch gevolg vinden van het gebruik, zullen wij in veel gevallen niet moeilijk doen over de kosten en deze voor onze rekening nemen. Dit hangt wel af van de soort schade, door onze jarenlange ervaring kunnen wij goed bepalen welke schade "logisch" is welke is ontstaan door onvoorzichtigheid. Indien wij het gehuurde kunnen laten repareren worden alleen de reparatiekosten met de borg verrekend. Heeft u het gehuurde naar uw mening echt flink kapotgemaakt, dan nog willen wij het terug ontvangen, het blijft ons eigendom. Dat u borg heeft betaald betekent niet dat u het gehuurde mag houden.
Ik ben het gehuurde (deels) kwijtgeraakt, dan kan ik het het beter zo laten, want ik heb toch borg betaald?
Dit is niet mogelijk. Het deels houden van een huurartikel is niet mogelijk, het dient altijd weer bij ons ingeleverd te worden/teruggestuurd te worden. Borg is geen alternatieve koopsom, het is bedoeld om de kosten van onstane schade en/of extra huurdagen af te dekken. Indien u het gehuurde niet meer terug kunt sturen omdat u het kwijt bent geraakt, dient u de waarde van een nieuw kostuum aan ons te voldoen. Dit bedrag variëert. Dit is afhankelijk van de inkoopsprijs, of een jurk nog nabesteld kan worden en of een kostuum geïmporteerd wordt (met daarbij behorende kosten). Dat u borg heeft betaald betekent niet dat dit een kwijtgeraakte jurk compenseert.

REINIGING NA DE HUUR
Moet ik zelf het kostuum schoonmaken/reinigen/wassen?
Nee, u stuurt de jurk(en) in gebruikte staat terug. Wij verzoeken u met klem om het gehuurde zelf niet te reinigen/wassen of vlekken (proberen) te verwijderen. Wij laten de kostuums reinigen, standaard reiniging zit bij de huurprijs inbegrepen, u betaalt dus niet nog extra voor deze standaard reiniging. Bij normale vervuiling is deze standaard reiniging meer dan voldoende om het gehuurde weer schoon te krijgen.
Het gehuurde is erg vies geworden, wat nu?
Is een jurk(en) extra of buitensporig vervuild en/of zitten er moeilijk te verwijderen vlekken in (zoals modder, gras, etensvlekken, drankvlekken, randen van broek of jurk waarop gelopen is), dan is standaardreiniging niet voldoende en zal het gehuurde een extra intense reiniging nodig hebben of zal het speciaal moeten worden behandeld om de vlekken te verwijderen. Deze extra reiniging is niet inbegrepen bij de huurprijs en wordt aan u doorberekend. De kosten voor een extra reiniging zijn € 5,00. Is het gehuurde ook na de extra reiniging niet schoon (genoeg) geworden, dan valt het onder onherstelbare vervuiling en zullen wij vervangingskosten bij u in rekening brengen.
Het gehuurde is nog nat, moet ik het evengoed terugsturen?
Let u er goed op dat u jurk(en) droog aan ons terugstuurt. Jurk(en) die nat of vochtig worden geretourneerd gaan broeien in de doos en tegen de tijd dat wij ze ontvangen kunnen er schimmelvlekken in zitten. Schimmel is helaas niet meer te verwijderen. In dat geval valt het onder onherstelbare vervuiling en zullen wij vervangingskosten bij u in rekening brengen. Is een jurk(en) nog nat op de terugstuurdag, laat u het dan drogen en stuurt u het desnoods de dag erna aan ons op. Vanzelfsprekend wordt er dan wel extra huur gerekend, maar dit is aanzienlijk goedkoper dan een kostuum met schimmelvlekken laten vervangen.

MAAT
Hoe valt de maat / past het kostuum wel?
Op onze website staan de maten en eventuele leeftijdsaanduiding bij de jurk vermeld.
In veel gevallen hebben wij de jurklengte ook vermeld.
De jurken zijn bedoeld voor kinderen met een slank postuur. Het bovenlijf is vooral bepalend voor de maat.
Krijg ik mijn geld terug als een jurk niet past?
Nee, bij huur is dit niet mogelijk. Mocht een jurk onverhoopt niet (goed) passen, dan kunnen wij daar geen garantie op geven of u daarvoor geld teruggeven.

STAAT
Wat is de staat van de jurk die ik wil huren?
Wij gebruiken zowel nieuwe als gedragen jurken. De gedragen jurken zijn vanzelfsprekend in goede staat.

MERK
Wat voor merk is de jurk?
Wij kopen onze kostuums bij verschillende leveranciers in en daarom vindt u op onze site verschillende merken, de meeste kostuums zijn van Disney.

ANNULEREN
Ik heb jurken besteld en betaald, maar ik wil er toch vanaf zien, kan ik annuleren?
Dat is mogelijk zolang uw bestelling nog niet is verzonden. Heeft u al betaald en u annuleert tijdig (uiterlijk vóór 10:00 uur op de verzenddag) dan krijgt u het huurbedrag, de borg en de verzendkosten terug minus € 2,50 per los kostuum en € 5,00 per pakket (wij hebben het immers speciaal voor u vastgehouden en het niet aan iemand anders kunnen verhuren).
Ik heb het gehuurde uiteindelijk niet gebruikt, krijg ik de betaling terug?
Het gebeurt soms dat het gehuurde niet wordt gebruikt, bijvoorbeeld doordat een feest is afgelast, door ziekte of andere omstandigheden of als u besluit de jurk(en) toch niet te gebruiken.
Als het gehuurde eenmaal door ons is opgestuurd kan de huur niet meer ongedaan worden gemaakt en bent u huur, borg en verzendkosten verschuldigd (borg krijgt u later weer terug).

BETALINGSWIJZE
Moet ik vooruit betalen?
Ja, voor al onze bestellingen geldt dat u vóóraf de huurprijs, borg en verzendkosten dient te voldoen. Dit geldt ook voor bedrijven, scholen en instellingen. Zonder ontvangst van de gehele betaling verzenden wij niet (hierop wordt geen uitzondering gemaakt). Wilt u niet vooraf betalen, dan kunt u bij ons de producten afhalen en dan ter plekke betalen. Achteraf betalen is niet mogelijk.
Hoe moet ik betalen?
Dit kan middels iDEAL, Mister Cash/Bancontact (België), overboeking, Paypal of contante betaling. Bankgegevens staan bij "contact".
Wij zijn een (groot) bedrijf, voor ons is vooruit betalen zeer ongebruikelijk en lastig voor de financiële afdeling. Kunt u geen uitzondering maken?
Wij begrijpen dat het voor (grote) bedrijven/instellingen/scholen lastig is om vooraf te betalen, of omdat uw finaciële afdeling bepaalde regels hanteert waardoor zij dit ontmoedigen, maar wij verzenden niet zonder ontvangst van de betaling. Eventueel kan een mederwerker van uw bedrijf/instelling/school de bestelling persoonlijk plaatsen en betalen en dan zelf later declareren/indienen bij uw financiële afdeling.

FACTUUR/REKENING
Kunnen jullie een factuur sturen?
Nadat u een bestelling heeft geplaatst ontvangt u per e-mail een automatische bevestiging. Deze dient tevens als factuur. Wij hebben geen apart factureringsprogramma. U kunt deze verzendbevestiging/factuur bewaren voor uw eigen administratie.
Kunnen jullie een acceptgiro meesturen met de bestelling?
Dit is niet mogelijk. Al onze bestellingen dienen vooraf te worden betaald. Bestellen op rekening of achteraf betalen is niet mogelijk.
Wij zijn een bedrijf/school/instelling. Kunnen wij achteraf op factuur betalen?
Dit is niet mogelijk. Al onze bestellingen dienen vooraf te worden betaald, anders worden ze niet verzonden. Bestellen op rekening of achteraf betalen is niet mogelijk.